lördag 15 augusti 2009


En vän till mig hade så fina träskor, så jag blev smittad och ville ha likadana! Beställde via hennes kontakter ett par äkta hederliga dalaträskor från Grannas. Äkta svenskt hantverk. Nu skulle jag klampa omkring i dom under sommarens soliga dagar...

...trodde jag. Precis när träskorna anlände till mig från Dalarna började mina fötter svälla. Detta har gjort det störtomöjligt för mig att använda min nyinköpta guldklimpar. Men vad gör jag inte för lilla juvelen jag bär inom mig! Om någon månad hoppas jag att mina fötter börjar återgå till det normala. Så om ni hör något i jul som klampar, bli inte vilseledda att tro att det är tomten, det är säkert bara jag som äntligen fått på mig träskor! Från Dalarna.

PS. Idag har jag ätit surströmming.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails