lördag 12 juni 2010

Förväntan

Jag föredrar enkelheten. Med lite fikapauser då och då. Följde med några goda vänner till Granträskliden. Visst lät det coolt? Det är en slags handelsträdgård mitt ute i ingenstans. Dom bjuder på fika där dessutom. Mycket trevligt utflyktsmål. Sitter nu i vårt tillfälliga hem och känner lyckokänsla i kroppen. Var kommer den ifrån? Sitter det i det enkla som ändå blir så trevligt? Ska strax iväg på middag hos en annan god vän. Imorgon ska jag vara mötesledare på gudstjänsten. Alltså typ toastmaster. Se till i vilken ordning allt ska hända. Säga några valda ord i början. Jag kommer att prata om förväntan. Visst ligger det mycket förväntan i luften just nu? Sedan kommer jag läsa en bit ur Bibeln. Matt. 14:22-33. Vi får förvänta oss något större. Jag tror min lyckokänsla kommer därifrån.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var bra. Gäller att ha rätt focus. /F

Related Posts with Thumbnails