lördag 28 juli 2012

Ett försök att förklara

Sommaren flyger fram. Försöker njuta av den tid som är kvar av min så kallade ledighet, för än är den ju inte slut! Sommaren har innehållit mycket. På samma gång känns det som att vi inte gjort någonting. Jag har än inte läst någon bok eller tagit ett dopp. Förutom i grannens pool, men jag vet inte om det räknas? Jag har spelat massa rumble och wordfeud, men det är ju liksom inte som att läsa. Har dock bläddrat igenom Godnatt, Alfons Åberg och Mamma Mu bygger koja x antal gånger. Något som jag däremot hunnit med är att prata med människor. Släkt och vänner jag sällan träffar. Det var den bästa resan. En kväll i Kavelmora, på en lunchrestaurang i Stockholm, en promenad i Barsele, på en filt i Vasaparken och så klart hemma i vårt uterum. Möten där man får tillfälle att berätta. När man uppdaterar varandra om livet. När man delar sånt man tänker på. När jag iakttar hur andra beter sig och reagerar. Då startas något inuti mig. Det där som gör att jag vill bli lite bättre än vad jag är idag. Främst för min närmsta familjs skull. Dom ska få det bästa.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails