tisdag 23 oktober 2012

Att få det på pränt

När jag stod och lagade middagen (när hade den gått sönder?) i fredags och hade en hand ledig, passade jag på att kolla jobbmailen på min smarta telefon. Brev från Skolverket. Vadan detta? Dom hade fattat ett beslut. Efter 10 år i tjänsten är jag nu legitimerad lärarinna! Vet inte riktigt om detta kommer att ha någon som helst effekt, men jag blev då glad iallafall! Lite förvånad över vissa ämnen jag hade behörighet i. Typ teknik upp till årskurs 7. Sms:ade mannen och meddelande nyheten. När han kom hem tittade han sig omkring och sa "Var är den där legitimationen"? Han hade förväntat sig nån sån där bricka som jag skulle kunna fästa på tröjan och stoltsera med. Nja. Men jag har det på papper ändå! Som jag fått skriva ut själv. Vart tar det vägen med dessa lärarlegitimationer? Vad händer i praktiken i skolan? Och vad händer i praktiken i lönekuvertet? Fortsättning följer. Hoppas jag. Känner en viss bävan att allt bara kommer rulla på. Varför skulle lärare vara särskilt märkvärdiga?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails