fredag 13 november 2009

Från hjärtat

Hade först bara tänkt ha en bild på en älg eller fågel istället för att skriva något. Det är så svårt att skriva. Blir lätt klumpigt.

Pratade med min syster igår om en person som jag tyckte uttryckte sig så fint i skrift. Hon är duktig på att skriva, sa jag. Hon skriver direkt från hjärtat, då blir det bra, sa min syster.

Vi förlorade en familjemedlem i veckan. Det är så fruktansvärt. Det gör så ont. Hur sätter man ord på sånt?

Är hos min bror och hans fru. På deras tv-bänk står ett glasdjur. Ett spår. Kärlek. Humor. Tro. Omtanke. Glädje.

5 kommentarer:

S sa...

Jag håller med. Det blir lätt klumpigt... Man vill gärna trösta med en kram, men en kram känns så oändligt lite. En kram förändrar ingenting och allt man vill är att vrida tillbaka klockan.

Och som en av mina bloggläsare skrev: Oavsett hur förberedd man är, är man aldrig beredd när det händer. Ett brustet hjärta är ett brustet hjärta. Det gör ont och det får göra ont.

ALLA ni finns i mina tankar...

Miriam sa...

S: Tack!

Anonym sa...

Jag vet vad som hänt och jag beklagar verkligen sorgen. /Linda

Anna sa...

Vi tänker på er alla.

Miriam sa...

Linda och Anna: Tack för er omtanke!

Related Posts with Thumbnails