söndag 3 juni 2012

Nu tar vi och lever

Bläddrar i mammas tidningar. Såna där magasin för kvinnor som uppnått mogen ålder. Jag tittar mest på bilderna i inredningsreportagen. Ögonen faller dock rakt in i en text som handlar om kvinnor som testat någon ny bana på äldre dar. Typ skolat om sig. En kvinna säger nåt i stil med att "jag väntade hela tiden på att livet skulle börja". Dom där orden höll mig sällskap på bilresan hem längs Blå vägen. För jag tror det är farligt. Det där att tänka på att leva sen. Och glömma bort att leva nu. Jag tror att man ska försöka förverkliga lite fler drömmar redan idag. Så svårt kan det väl inte va? En del drömmar kanske man ska ge upp. Andra får finnas kvar som ett rosa lull-lull. Åsså dom där som får bli verklighet. Innan man fyller pensionär.



2 kommentarer:

S sa...

Åh, det där behövde man ju läsa! Super. Det ska jag tänka på idag när jag går och vaggar och vaggar och vaggar. Att jag faktiskt lever. Med världens sötaste lilla tjej!

Familjen Hallman sa...

Klokt syster!

Related Posts with Thumbnails