tisdag 29 maj 2012

CP-utlåtande

Igår damp läkarutlåtandet ner i brevlådan angående Arons CP-skada. Orden "livslångt funktionshinder" var svårsmält tyckte jag. Att se det i skrift är speciellt. Orden snurrade runt i huvudet hela kvällen. Fick av någon outgrundlig anledning tanken att fara ut och springa. När barnen somnat snörade jag på mig skorna. Sprang ut i skogen och upp i berget som ligger alldeles runt knuten. Att jag bor så nära skogen! Var uppfylld av naturen och känslan av att jag var ute och motionerade. Kände dock en lätt rädsla för eventuella björnar. Släppte rädslorna och sprang med lätta (?) steg längs spåret. Då korsade en räv min väg. Finns det liv här? Är räven jagad av en björn? Jag hittade mina rädslor igen och sprang hem. När jag kom in genom dörren undrade mannen om jag ens hann bli varm. Jo typ lite. Ikväll har jag äntligen skrivit klar vårdbidragsansökan. Det är en process att skriva om allt som inte är bra. Jag skulle lätt kunna betala en summa varje månad för att Aron skulle slippa sin CP-skada. Nu finns den där. Får vi några slantar är det så klart positivt. Skrev just som status på fejjan att "tur det finns många snälla människor." En medmänniska gav mig idag två handskrivna A4-sidor peppande text för att genomföra ansökan. Förstår ibland inte hur det fungerar. Men det är härligt att bli drabbad av godhjärtade människor.

3 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails