måndag 28 maj 2012

Att ha världens bästa mamma

Igår var det mors dag. Tänka sig att jag fick världens bästa mamma. Mina barn får nöja sig med den nästbästa alltså. Mamma är duracellkaninen som somnar innan huvudet landar på kudden. Jag undrar var hon plockar fram sin energireserv. Tänker att jag ska bli som henne när jag blir vuxen. Kommer sedan på mig själv att jag är vuxen. Och har varit det i typ 15 år. Jag är lite annars helt enkelt. Jag beundrar mammas effektivitet och hennes positiva livssyn. Det är inte alla som säger att "Idag är det strålande sol" när det mesta av himlen är täckt av moln och man endast anar lite solsken. Dessutom kan hon sitta länge och dricka kaffe. Hon hinner ofta mycket, men hon hinner också göra ingenting. Med mamma kan jag släppa alla världens ansvar för en stund. Det är befriande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack!/ Mor

Anonym sa...

Underbart :)/LS

Related Posts with Thumbnails