måndag 3 juni 2013

Puss på dig solen!


Värmen och sommarljuset gör något märkvärdigt med mig. Fyller mig med en extra puff av glädje. Gör saker lättare. En del iallafall. Låter tecken på sommar fylla mig. Grönska på byxben. Såpbubblor mot blå himmel. Ljudet av gräsklippare. Allt det där som hör till. Vaknar till ljudet av fågelkvitter. Att bli väckt är inte så ofta en hit. Men man kan ju välja vad man vill höra. Hör jag fåglarna som väcker mig eller hör jag fåglarna som sjunger in sommaren. Är lätt för mig att säga, jag vet, som har förmånen att sova gott om natten. Blir ofta väckt, men somnar oftast om. Jag vill välja att höra det vackra. Jag vill inte tro att människor går omkring med dold agenda. Jag vill tro gott om människor. Leva livet. Njuta av fågelkvitter. Sen får det supereffektiva tvättmedlet ta hand om grönskande byxben. Vi ska alla ägna oss åt det vi är bra på. Och tro att den blomstertid kommer.
Related Posts with Thumbnails