onsdag 23 december 2009

Vänner, shopping och dvd

Gårdagen inleddes med att jag och sonen for på Götas för sedvanlig frukost. Var faktiskt första gången som Aron var med på en riktig Götasfrukost. Igår utökade frukostgänget av Kickan som är hemma på julledighet. Mysigt och roligt att träffa henne! När Mia drog till jobbet satt vi kvar och surrade en stund. Uppdatering. La en rejäl kaffegrund i magen för resten av dagen. För er som inte vet så serveras kokkaffe på Götas. Man får en egen kanna till bordet. Väldigt bra, men när jag startat dagen där ligger jag ofta lågt med kaffe resten av dagen. Magen har liksom fått sitt.

När jag kom hem fick jag besök av två kollegor. Mer fika. Mer prat. Mer uppdatering. Aron fick klassisk litteratur. Sånt uppskattas!

Sedan gick luften ur mig. Trodde jag höll på bli sjuk eller nåt. Svimmade ett tag på kökssoffan. Jag fick en c-vitamindryck. Posten kom. Brev från universitetet. Gulp. Min inlämningsuppgift från förra träffen. VG. Jag blev genast frisk!

Åkte till stan för att uträtta ärenden. Fick leta parkering ett tag. I staden jag bor i brukar parkering sällan va ett problem. Man blir som bortskämd. Så detta att behöva gå två steg extra känns för en Lyckselebo som en mil. Blev en turné till banken, Ica, Dollar och Jysk. Fällde upp kapuschongen för att göra mig osynlig. Jag är ingen übersocial människa. Särskilt inte när jag ska fixa saker på stan. Kom hem med flera kassar mat och grejer. Mannen såg lite lätt blek ut i soffan. Helt utan anledning så klart. Värdet i kassarna översteg knappt ett frassemål.

På kvällen bakade jag kakor och kola och sedan somnade jag till en film. Den var visst bra sa mannen.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Haha. Roligt du skriver!
Vad kul att du tycker det, mången tack :D
God jul på dig me!

Anonym sa...

blir glad att pojken får god litteratur. det ska börjas i tid. /aunt mary

Related Posts with Thumbnails