onsdag 7 juli 2010

Bzzzzzzz

Solen skiner och våra ben fylls på med nya knott- och myggbett hela tiden. Någon har skämtsamt sagt att Gud skapade myggorna för att kunna skilja Norrland från himmelriket. Kanske är det så. Dom dära flygfäna är iallafall störande moment i en annars så fridfull tillvaro. Eller hur det nu var. Idag har vi inhandlat några viktiga grejer till vårt nya hem. Enligt min man. Han har som en vision att typ det första som ska göras när vi flyttar in i huset är att sätta upp vår bolivianska hängmatta som vi fick av en god vän i bröllopspresent. Fast det är kanske bra att sätta ribban. Vi inleder med att installera en viloplats. Den goda vännen, sonen och jag ska på Lappis ikväll. Var där igår också. Såg då två personer vars bloggar jag följer mer eller mindre regelbundet. Jag kanske skulle gått fram, tagit i hand och berättat att jag uppskattar det dom skriver. Men det gjorde jag inte. Viskade istället lite diskret till min man och berättade vilka dom var. Lite för diskret för han hörde inte vad jag sa. Lite svårt det där. Att viska diskret men ändå hörbart. Och att vara kavat och sträcka fram handen. Båda två bloggerskorna såg snälla ut. Jag tror ingen av dom bits. Ska jag våga säga hej ikväll?

4 kommentarer:

S sa...

Då gissar jag att en var Clara. Undra vem den andra var..? Det var inte jag och inte Fredrik, för det är ju en han. Maria hade du gått fram till...hm.

Just do it!

Anonym sa...

Nu för tiden kan du ju iaf viska, alltid en början:) Hälsn från hon som var med way back då young Miri inte viste hur man gör då man vissssskar

Miriam sa...

S: Blev inget av det, för jag såg ingen av dom där igår!
Anonym(som jag anar vem det är): Alltså har jag saknat förmågan att viska? Kanske därför det är så svårt med volymkontrollen?

Anonym sa...

Har du på riktigt glömt att du inte kunde viska eller är du ironisk? Jag har tydliga minnen av hur vi låg vakna bredvid varann då det var tänkt att vi skulle sova, men det var svårt låtsas att vi sov för du visste inte hur man viskar, du pratade men med låg volym. Jag tränade dig och nu kan du. Ungefär som med pianospel;) Kram

Related Posts with Thumbnails