onsdag 21 juli 2010

Regn

En vän sa att det är sommarvärmen som gör att man drömmer lite konstigt. Kanske är det så. Ena natten drömde jag att det var militärkupp, eller något i den stilen, i vår lilla stad. Vi bodde kvar i vår lägenhet. Jag flydde, mannen var borta och jag vet inte vad som hände med sonen. När allt lugnade ner sig gick jag tillbaka till vår lägenhet. Då stod det något latinamerikanskt namn på dörren. Jag plingade på, möttes av trevliga ansikten och fick tillbaka min son. Natten efter drömde jag att vi fått tvillingar. Tvillingarna var väldigt lika trelingmammans. Antar att det är hennes bloggs fel att jag drömde om detta. Jag och mannen hade inte riktigt koll på vad barnen hette. Det ena barnet kunde stå på händer. Drömmar alltså. Så overkligt. När jag vaknade idag fick jag sms av min bror. På tal om overkligt. Fast i verkligheten. Det här obegripliga med livet. Vi vet dess skörhet, men ignorerar det oftast tills man får sig ett knytnävslag i magen. En man omkom i en olycka. Min brors kompis pappa. Min kompis farbror. Tillräckligt nära för att beröra.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails