onsdag 28 juli 2010

Sucka mitt hjärta men brist icke

Dom ligger där fina i sin kartong mitt i vardagsrummet och tittar på mig. Åh, vad dom längtar upp på väggen. Åh, vad jag längtar att dom ska komma upp på väggen. Snart, snart är det dags. Bara jag gör det som måste göras innan. I så fall kanske några av dom är på väggen redan imorgon. Men jag sitter framför datorn. Äter chips och dricker juice. En dålig kombination redan från början för mig med känslig tunga. Har ganska nyligt kommit hem. Eftersom sonen inte var intresserad av att ta sig en eftermiddags- eller kvällslur så drog vi iväg på loppis istället. Blev ändå inget gjort här hemma. Innan loppis drack jag kaffe hos en god vän som åker till sitt hem i stora staden jättesnart. Lite onödigt tycker jag. Slöseri med så fint folk. Hur som, på loppis hittade jag galonbyxor till sonen. Fynd! Nu tror jag att den lille pojken somnat. Ska ta på mig målartröjan, vrida belysningen till max och sätta fart. Och vet ni, kl 22 är det repris i P1 på dagens sommarpratare. Jättebra ju!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar tapeten i mitten jättemycket, var har du fått tag på den?? /Linda S

S sa...

Hjälp vilken fin tapet i mitten!!!

Miriam sa...

Linda S: Den är från Boråstapeter!

Anonym sa...

Jobba på nu. Hoppas få se tapeterna på väggen när jag kommer. Kram Sis

Miriam sa...

Sis: Några av dom iallafall!

Philip sa...

Jag gillar prickarna! Och dom andra tapeterna.

Anonym sa...

Hur går det, är tapeterna uppe i vardagsrummet nu? Kram Sis

Related Posts with Thumbnails