tisdag 14 september 2010

Hur viktigt är jobbet?

Jag ser på ett av alla dessa valprogram. Tycker det är väldigt intressant och uppskattar att det så här i valtider alltid finns något att titta på. Pratas mycket om jobb. Jag har alltid framhållit ledigheten. Jag är en människa som älskar att vara hemma. Att ha tid att göra vad jag vill. Eller tid till att göra ingenting. Att engagera mig i olika saker. Efter bara några få år i min yrkeskarriär gick jag ner i tid för att ha tid. Till allt det andra i livet. Jag vill fortfarande inte jobba bort mitt liv. Men det här året som jag varit hemma med vår son har jag börjat förstå vilken funktion jobbet ändå har. Vilken stimulans det ger och känsla av sammanhang och tillhörighet. Jag kan faktiskt sakna jobbet lite eftersom jag känner att det utmanar mig. Så att politikerna säger ordet "jobb" i var och varannan mening är fullt förståeligt. Jobbet är förknippat med så mycket. Men låt det aldrig bli hela mitt liv!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails