fredag 10 september 2010

Jag har hört om en stad ovan molnen

Idag är det begravning för svärmormor. Igår tog jag fram mannens kostym. Såg då min brudklänning. Tänkte på vad svärmormor sa till mig på bröllopet. Hon gillade inte riktigt konceptet med utomhusvigsel eftersom hon var en frusen människa. Men, när vi satt inne i värmen och åt och umgicks, böjde hon sig fram och sa: "Din frisyr klär dig". I fem år har jag fått lära känna denna människa. Hon som från första mötet klev in i mitt hjärta. Kanske hjälpte det till att hon var lik min farmor. Kort, vithårig och sprallig. Idag är alla hennes barn, barnbarn och barnbarnsbarn samlade. Det skulle hon ha gillat. Hon skulle ha gjort minst 10 olika maträtter för att vara säker på att alla fick mat. När hon sedan serverade påtår och jag tackade nej, skulle hon säkert ha sagt: "Har du slutat dricka kaffe?" Nu är hon i himlen och är en ängel tror jag. Istället för att vara det på jorden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

*kram* till dig o hela familjen!

S sa...

Åh så fint! Jag tror också att hon är en ängel i himlren!

Wildärtan sa...

Vackert skrivet om S! En underbar dam!

Related Posts with Thumbnails