torsdag 23 september 2010

"...ryska gummor dom är inte dumma..."



Dom ryska gummorna är överallt. Man hittar dom på olika ställen varje dag. Anledningen är sonens förkärlek till dom. Och anledningen till den kärleken beror på hans mormor. Hon som fått oss alla att nynna på den vemodiga melodin till texten "Jag vill sjunga om min ryska gumma...". Helt klart fascinerar sången min son. Vid ledsna stunder kan vi nynna den melodin och då börjar han direkt leta efter gummorna. Igår var vi på Öppna förskolan. Där var det sångstund. Sonen ville hela tiden till gitarren, så jag fick hålla fast honom. Det är inte bara jag som håller fast honom. Musiken har honom i sitt grepp. Värre saker kan man ju fastna i. Tycker mamman. Och säkert mormor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik, kram Mm

Related Posts with Thumbnails