måndag 11 juli 2011

Kalasfika i Gregors

Vi har varit borta i en vecka. På ett ställe som känns som hemma. Vädret har varit strålande. Besökarna många. Vi har för det mesta varit glada. Klart det är tröttsamt när en av oss alltid har ont i ryggen, en annan befinner sig i någon slags utvecklingsfas som innebär att porslin och mat flyger åt alla håll och en tredje blir lite småless på alltihop. Som tur är så är den fjärde mest bara nöjd och söt. Det har funnits ungefär 3 miljarder fototillfällen. Jag har inte fångat dom. Bilden ovan är lite typiskt för mig. Plockar fram kameran när alla fikat färdigt. Ni ser, personen till höger är redo att stiga upp. Några kaffedrickare är inne på tretåren och sitter stilla kvar. Tårtan är uppäten. Schwarzwaldtårta som vi var uppe halva natten och fixade. Mamma fyllde år. Hon hade så klart bakat två tårtor själv och till och med dukat brickan. Det struntade vi i. Tog fram andra koppar och bakade en egen tårta. Fylld av fina intryck från veckan som gått ska jag nu lägga mig i min egna sköna säng. Borta bra, hemma bäst. Trots allt.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails