måndag 18 juli 2011

Kronhjort, kondis och kardemumma

Vi inledde dagen storstilat och gick en runda på djurparken. Jag har skolat äldste sonen väl. Han tyckte att vi skulle fika på en gång. Han är ju inte så talför, men han gick och satte sig på en bänk och slickade sig om läpparna. Svårtolkat? När regnet började falla gick vi hem och åt lunch. Och sen gick nog luften ur oss alla. Aron tog sin sedvanliga vilostund efter lunch. Vilostunden som varade ända till middagen. Föräldrarnas ork sträckte sig till att en av dom åkte till bageriet i stan och köpte hem bakelser. Vi orkade äta upp dom med. Inga problem med det. Segheten ville dock inte släppa sitt grepp. Mannen for iväg till jobbet. Halv nio sov båda sönerna i sina sängar. Vad passade den trötta modern på att göra då? La en ansiktsmask och kröp ner under täcket? Nej då. Förutom sedvanlig plock å disk å tvätt, så drog hon igång ett bullbak. Men kanske är det så att det inte bara är vila som behövs ibland. Ibland kanske det är att göra det där som tänkt att man vill göra. Troligtvis kommer jag att somna gott strax efter midnatt. Med bulldoften hängande över mig.

6 kommentarer:

F. Timeus sa...

En dröm jag har är att hälsa på i ert hus. Tills den drömmen går i uppfyllelse håller jag mer än väl till godo med dina ord här.

S sa...

Wow!!!

Miriam sa...

F. Timeus: Låt drömmen bli sann!

Anna sa...

Jag inser nu att ordet kondis har två betydelser. Jag tolkade in den andra betydelsen i rubriken, men den här är ju något mer lockande att tala om. :)

Anonym sa...

Här bakades det också bullar igår./Mm

Miriam sa...

Anna: Jo, den där andra kondisen är jag allt för obekant med...

Mm: Snart kommer vi och smakar!

Related Posts with Thumbnails