tisdag 7 augusti 2012

Utanför mitt köksfönster


Här står jag i mitt kök och rör ihop en citronkräm. Den som tittar noga kan även se att jag har ett retrorätt förkläde på mig. Solen sken, två sorters kakor(kladdkaka och italiensk citronkaka) var nästan klara och mina fina Skånesläktingar parkerade just utanför. Vilken glädje! En annan källa till glädje är att vi börjar få bort det bruna på vårt hus och istället har vi vitt vitt vitt. Fönsterfodret på bilden var exempelvis brunt förut. Sedan håller vi på att bygga ny farstukvist, i alla fall nya stolpar och räcken. Mindre kurvigt, mera stelt. Skön känsla när sådant man planerat och pratat om blir verklighet. Även om det mesta tar så mycket längre tid än vad man skulle önska. Men hörrni, är det nåt vi har så är det tid!

1 kommentar:

Sara S sa...

Åh, jag vill komma och fika i ert hus!!!

Related Posts with Thumbnails