torsdag 6 september 2012

Ett och ett halvt

1,5 år. Vaccination. Plåster på armen. Fick det uttömmande svaret "det gick jättebra", när jag sms:ade mannen om hur bvc-besöket hade gått. I måndags var lillkillen hos sjukgymnasten. Han har nästan perfekt (säkert inte korrekt uttryck) rörlighet och kan sluta ha dom där plåstren på halsen. Det var tur, för han verkades störa sig på dom nu på slutet. Den lille krabaten har börjat visa sin vilja och det är ju sunt. Bara det att det är så skönt med söta små barn som ler åt allt och inte bryr sig om vilken tröja man tar på dom på morgonen. Jag hoppas att det bara är små yttringar och att Elia fortsätter vara samarbetsvillig ett tag till. Det känns tillräckligt med ett litet barn som ska göra som han vill. Skickar genast en tanke till er tvillingföräldrar... Detta har varit en bra dag. Möte på jobbet i slutet av dagen. När vi kör rundan där alla uttrycker hur dom tycker att läget på jobbet är just nu, säger min kollega att han just fått sms att Bob Dylan ska släppa ny platta. Bara så där. Mitt i allt jobbprat så släpper han en sån kommentar. Jag tycker det är befriande att få ha sådana kollegor. Seriösa människor som vågar vara sig själva och som inte drunknar eller förblindas av arbetsbörda. Körde för att hämta barnen genom en solig stad. Fick in dom i bilen med bara lite gråt. Bullens till middag och till slut somnade dom. Nu ska jag samla ihop alla legorester på golvet. Gjorde förresten en klok sak imorse. Gav mig själv 30 minuters sovmorgon. Tror jag hann allt jag borde ändå. Eller kanske därför.

PS. Imorgon är det fredag!

1 kommentar:

Familjen Hallman sa...

Underbara människa!
Nä livet är inte alltid lätt när man har två som ska ha sina viljor igenom, helst samtidigt.
Å ja, vad fantastiskt det är med äkta människor i sin närhet. Befriande.
Tack för din underbart, härligt befriande och ärliga blogg!!

Related Posts with Thumbnails