tisdag 19 oktober 2010

Från Södermalm till världen

Nu regnar det. Dansband på radion. Jag dricker dagens första droppar kaffe. Inte undra på att jag somnade till tv-nyheterna nyss. Igår somnade jag inte, utan hörde allt som det rapporterades om. Ryste. Hur mycket orkar den mänskliga hjärnan ta till sig? Min hjärna? Så mycket skrot och skit och misär som pågår hela tiden världen över. Jag sitter i min skyddade värld, med överflöd av lyx. För så är det. I jämförelse med hela jordens befolkning. Även om vår hushållskassa inte är så fet när en av oss får föräldrapenning och den andre är student. Allt fasansfullt som händer runt vår jord, vissa saker tar jag till mig medan andra bara passerar förbi. Kände glädje igår över de människor som kämpar för andra. Som har bestämt sig för att göra skillnad. Heja er!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails