torsdag 14 oktober 2010

Tänk ändå!

Jag är med i en kör. Gospelkör. Har visst inte pratat så högt om det. Inte sjungit heller, så därför berättar jag det här så vet ni i alla fall. På söndag har vi konsert. Blir skoj, även om jag känner mig lite smånervös. Det känns så grymt skönt att ha en aktivitet där jag inte har något ansvar förutom att närvara och sjunga då. Att utrymme finns för att kunna unna sig detta. Eller tar man sig det utrymmet? Jag har hunnit varit med i diverse körer under årens lopp. Jag och mannen har varit med i minst två körer ihop. Det är lite häftigt med tanke på att vi inte hade några tankar på varandra då. Idag är det 5 år sedan vi blev ihop. Lätt datum att komma ihåg eftersom det är min farfars födelsedag. För 5 år sedan åt jag och mannen smörgåstårta hos honom. På tal om tankar. mannen jobbar. På macken. Andra tankar.

6 kommentarer:

F. Timeus sa...

Idag spammar jag på kommentarsfältet hos dig - men jag måste bara få visa min uppskattning! Humor asså. Det är fina grejer det. Och grattis till fem år!

Miriam sa...

Fredrik: Du är så välkommen!

Anonym sa...

Grattis fina sis till 5-åriga kärleken o er gemensamma vardag. Kramar Mary

Familjen Hallman sa...

Kan man få en egen konsert här i umeå? Vi bjuder på mat å du skönsjungande sång!

Marcus sa...

Jag visste inte att du var med i en gospelkör, men nu vet jag! :)

Grattis till de fem åren!

Sen vill även jag ge tummen upp för humorn!

S sa...

Fem år! Coolt. Kommer ihåg när det begav sig ändå. Tänk så mycket som har hänt på dessa fem år. Galet!

Jag har till exempel lämnat andra tankar bakom mig...

Related Posts with Thumbnails