måndag 14 februari 2011

Jag vet inte varför jag gillar Norrland

Sucka åt kylan kan man ju göra. Less är förnamnet. Trots kylslaget ansikte kände jag ändå hopp när jag och Aron begav oss till förskolan imorse. Jag såg ljuset! Vintermörkret börjar lämna plats åt vårljuset. Alla hjärtans dag. Jag fick en liten plastblomma av en elev. Sådana gåvor tillhör något av det bästa. Ikväll finns inga måsten. En stund i soffan hägrar. Sen måste ni förstå att det inte går att komma ifrån att tänka miljarders tankar på att det snart ska titta ut en ny människa. En familjemedlem. En liten älskad plutt. Cirkus en månad kvar nu. Läskiga underbara känsla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så vackert ute, trots kylan. Bäst vore om det var -5 grader. Så fantastiskt ett nytt liv, mormor längtar.

Anonym sa...

Skönt att börja se ljuset trots kylan och att dessutom ha mer att se fram emot.../mf

Anonym sa...

Kanske läge att börja pyssla med ett nytt plutt-täcke? / Morran

Anonym sa...

Läskiga, underbara känsla. Ååååh vad vi alla längtar!!! Spännande tider... Kram Systrus

Miriam sa...

Morran: Det är sannerligen hög tid för det tycker jag!

Related Posts with Thumbnails