torsdag 17 februari 2011

När det kommer till att föda barn...

...så har jag lite frågor:

Vilket datum blir det?
Vad ska barnet heta?
Hur ska jag lyckas lyfta Aron i vagnen (alternativt i bilen) den första tiden eftersom jag egentligen inte får lyfta tyngre än den nyfödda bebisen de 2-3 första månaderna?
Var ska Aron sitta och äta?
Vad gör Aron när jag ammar?
När kommer jag att kunna sova?
Ska jag klippa lugg?

Dessutom har barnet lagt sig på tvären. Är det inte typiskt!? Inte undra på att jag tyckt att det varit svårt den senaste tiden att sitta bekvämt. Svårt att ha rak hållning när det är ett litet huvud som trycker sig upp mot revbenen. Egentligen vill jag inte klaga. Smärtan och obehaget är en fis i rymden i jämförelse med den skatt jag bär.

10 kommentarer:

S sa...

Nä. Klipp inte lugg.

(Det enda jag kunde hjälpa till att svara på...)

Anonym sa...

Förstå så spännande... vilken intensiv men underbar tid som väntar. Och som det brukar va så kommer svaren att komma när de behövs o inte långt i förväg... förmodligen ordnar sig allt mycket enklare än vad du nu ibland kan befara. OMG... vad är det för en liten krabat som finns där inne i magen? Vill träffa h*n nu! Vek idag ihop o la bort den där jättefina fleeceoverallen med gråsvarta äpplen på som Ellen haft i höst/vinter. Tänkte då på er lilla krabat o på att nästa vinter är det kanske h*n som bär overallen... Kram!

Anonym sa...

Livet är spännande./Mm

Familjen Hallman sa...

Ja livet är fullt av funderingar. Hade själv några innan twinsen kom. Allt ordnar sig på nått konstigt sätt. Tänk bara vad Aron har blivit duktig på att stå och gå, det underlättar ju en hel del.

Du är fin i lugg! Men det är besvärligt när det blåser.
kram!

Wildärtan sa...

Ja, det är väl ungefär samma frågor här, fast jag har nyklippt lugg, dåå. Min har oxå lagt sig på tvären - bypiskt oxå, för att citera Js syskonbarn! Hoppas den lägger till sig snart..

Miriam sa...

S: Varför inte lugg? Jag går ju helt på dina rekommendationer.
Wildärtan: Så här i sluttampen kan det kännas bättre att barnet inte är på tvären. Nu kvittar det lite för mig eftersom det blir snitt.

Tack alla för era kommentarer!

S sa...

Man brukar vilja att den ska växa ut dagarna efter man klippt av den. Jättejobbigt!

Jag tror att det blir fint, inte det. Verkligen inte det!

Miriam sa...

S: Som sagt, jag litar på det. Kanske.

Wildärtan sa...

Mm, jag hade ju ställt in mig på annat än snitt, så nu ska jag försöka ta ställning till att det kanske inte blir så. Men än finns tid för vändning.

Ha det bäst, Miriam!!

Anonym sa...

Kaos är granne med Gud.../Morran

Related Posts with Thumbnails