måndag 18 april 2011

Är det en vanlig dag?

Idag är min födelsedag. Min yngste son passade på att vara vaken lite extra under natten för att fira mig. När han väl somnade, vaknade den andre. När alla sov ringde mannens väckarklocka. Morgonen var ett faktum. Mannen sa "grattis på födelsedagen" och tog bussen till Umeå. När han kom hem fick jag en gåva jag inte önskat mig högt men i smyg. Tänk att han hör även sånt. Men så betyder ju också hans namn "Vem är som Gud". Jag har haft en sådan bra födelsedag. Kalas igår med släkt och vänner. Kalas idag med mina föräldrar. Skypekalas med brodern och hans solbrända fru. Tårtkalas med mannen och mamma ikväll. Sedan har jag pratat med några goda vänner(och syrran) i telefonen. Det värmde i hjärtat. Jag säger det igen. Jag är rik. Trots föräldrapenningen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att jag var "pappaledig" just idag och kunde vara med och äta tårta (goda tårtor)./Mor

Anonym sa...

Haha, gillar slutklämmen:)
Kram o snart ses vi!!! /mary

S sa...

Jamen så kryptisk man kan vara kring presenten då...

Related Posts with Thumbnails