fredag 15 april 2011

Nu är det ju fredag

Nu ligger vi i startgroparna för en ny helg. Enda skillnaden i mitt liv är väl att det finns fler än jag som är lediga då. Ikväll ska vi äta köttsoppa med mannens släkt. Alltså dom är inte i soppan utan runt bordet. Imorgon ska vi till bagarstugan. Inte för att baka och slita, utan bara för att skörda frukten (eller brödet och pizzan). Imorgon ska jag baka godsaker, för på söndag blir det kalas hos oss. Familjens äldsta fyller år på måndag. Så det blir kalas även då. Jag sover halvdåligt på nätterna, men det känns som en fis i rymden när jag vet vad andra får kämpa med. Jag har det så bra och undrar emellanåt varför. Varför jag och varför dom. Igår gick jag och mannen en promenad i solen och åt tiptop. 2 för 30 på Dollar. Lycka i en strut. Klart slut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så vackert. Kram från Sis som önskar hon kunde va med på måndag.

Philip sa...

Köttsoppan med mannens föräldrar fick mig osökt att tänka på http://bit.ly/gy2BDO.

F. Timeus sa...

Jag håller med den trevliga Sis. Det är det här som gör att jag har börjat gilla bloggar (och det faktum att man kan få se fantastiska små bilder såsom de Philip bjussar på!)

Men visst är det nån mer som fyller år på måndag? Jag har en gnagande känsla att jag har missat nåt…

Related Posts with Thumbnails