söndag 20 november 2011

Do you speak English?

När vi inte reser ut i världen, så kommer världen till oss. Denna gång i form av en fantastisk människa från andra sidan jorden. Australien. Vilket vitaminpiller rakt in i vår familj! Dessutom undrar jag om kanske engelskan har en läkande effekt? Det har som känts lättare allting. Härom natten när jag vaknade av att Aron hävde upp ett tjut, stötte jag i mannen och bad honom att gå till Aron. "Can you go to Aron?". Jag ruskade lite på mig och sa sedan: "Kan du gå till Aron?". Började kvickna till och skrattade lite lagom småhögt. Engelskan hade satt sig på hjärnan på mig. Så till den grad att när jag blev väckt mitt i natten så tilltalade jag min man på engelska. Förresten, körde er lärare med en sån hotmetod? Jag kommer ihåg när vi skulle traggla multiplikationstabellen. Vår lärare sa: "Ni ska kunna den som ett rinnande vatten. Om ni så blir väckta mitt i natten ska ni kunna den!". Konversationsengelskan verkar jag ha tagit till den nivån i alla fall. Nu har vår fina gäst åkt vidare till andra resmål. 16 platser ska hon besöka under hennes turné. Hon blev kvar lite längre än tänkt på grund av någon slags magåkomma. Att vara Florence Nightingale tar på krafterna även om jag tycker att det är en förmån. Nu ska vi ha fredagsmys här på söndan. Mannen har avslutat sin jobbarhelg. Och på tal om slut så kommer jag att börja jobba i januari. Att börja sluta. Det är ett roligt uttryck tycker jag.

3 kommentarer:

F. Timeus sa...

I tvåan lärde jag mig "sju gånger åtta är femtiosex" genom att min fröken Astrid sjöng den med Mors Lilla Olle-melodi. Den sitter fortfarande.

minbildavstoruman sa...

Precis så lät det om gångertabellerna på Furuvik också, det var "rinnande vatten" som gällde, även mitt i natten! /Linda Söderlund

Anonym sa...

Yes, very goooood ; ) LS

Related Posts with Thumbnails