fredag 25 november 2011

Ikväll kallar jag er skatter

"Jag lever genom möten", sa Jan Carlzon på Skavlan ikväll. "Jag kan inte komma på särskilt många mänskliga aktiviteter som kräver så stor flexibilitet, förmåga till mångsidigt tänkande och snabb bearbetning som socialt samspel". Så skriver Ross W. Greene. Författaren till en kursbok jag försöker pressa mig genom i helgen och skriva argumenterande frågor till. Denna dag har tillbringats till stor del runt vårt matbord. Som att jag öppnat skattkistan jag har med människor som finns i mitt liv. Några av dom har besökt oss idag. Första besöket blev mycket graviditet, förlossning och livet som mamma. Nästa besök blev en härlig röra om allt mellan himmel och jord. Människor i olika åldrar från 1 till dryga 80 år. Vad vore jag utan dessa möten? Sms:ar under kvällen med en vän som bor lite för långt bort. Och jag känner hur glad jag är att hon finns i mitt liv. Även om våra respektive vardagsliv rullar på utan att vi så ofta varken ses eller hörs. Så finns hon alltid med i mitt liv ändå. Så är det med dom här skatterna, människorna.
Related Posts with Thumbnails