söndag 13 november 2011

Vad är det för en dag?

Jag har haft förmånen att få växa upp med en närvarande pappa. En pappa som fanns där när jag tappade mina första tänder, när jag lärde mig cykla och när jag skulle träna på engelska glosor. En pappa som vallade skidor och skjutsade till diverse aktiviteter. En pappa som, tillsammans med mamma, tog med oss syskon på husvagnssemestrar lite varstans i vårt avlånga land. En pappa som smittade mig med sin kärlek för vackra formuleringar och sköna musikarrangemang. En pappa som ringer till mig nu i vuxen ålder en extra gång för att fråga hur jag mår. Trots att vi träffas rätt ofta så glömmer man kanske ställa den frågan. Jag har fått uppleva och upplever kärlek från min pappa. Kärlek och närvaro. Vad gör en till en pappa? Eller till en mamma för den delen. Kärlek och närvaro. Det är sånt som räknas. Inte vad som står på papperet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var fint. Tack! /Pappa

Familjen Hallman sa...

Så fint!! :-)

Related Posts with Thumbnails