torsdag 29 mars 2012

Men orka!

Det är så härligt att gå på stan. Inhandla grejer till kommande projekt. Drömma och fantisera. Sen kommer man hem och fyller hallen med sina inköp. Då blir det liksom på riktigt. Då ska drömmen genomföras. Ärligt så är inte det alltid lika härligt tycker jag. Vi har en ganska, enligt mitt tycke, trivsam vardagslunk just nu. Vi äter frukost tillsammans. Jag cyklar till jobbet. Kommer hem till middagen. Umgås med barnen. Vilket kan innefatta sång, film, skrik, dusch, bokläsning, gnäll, promenad, bilåkning, gråt etc. Sedan ska barnen läggas och efter det kan jag ägna mitt fokus åt något annat. Men hallå! Som ikväll. Kommer ut ur barnens rum kl 20 med en inspiration som får mig att duscha och sen sätta mig i soffan. Nu ska jag städa lite i och för sig, men min poäng är att jag tycker att det är svårt att hinna med. Eller visst hinner jag med en hel del, men orka! Några som verkar orka är den här familjen. Kolla in före- och efterbilderna! Nästan lite provocerande. Jag ska försöka rikta min energi till att inte bli provocerad utan inspirerad. Inleder med att städa toaletten. Vem vet vilka storverk jag uträttar sen? Kanske till och med diskar stekpannan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, men vadå orka??? Att först jobba heltid på ett jobb som kräver en hel del och sen umgås med sina älskade småbarn - måste man orka mer än så? Hälsn från hon på Hällforsvägen som inte orkar mer än hon orkar och som tycker det får vara så :)

Emilie/Wildärtan sa...

Vet inte om du känner personen ifråga, men jag låtsas iaf att hon jobbar typ 20 % borta, och 80% hemma. Känns bra i min värld;-)

Related Posts with Thumbnails