måndag 5 mars 2012

Vackrast på måndag

Drömstart på veckan. Jag och en vän besökte frisören, som också är en vän. När den ena klippte sig, satt den andra i finfåtöljen och drack kaffe. Sen bytte vi plats. Förutom frisören som fixade två fina frisyrer. På kvällen var jag och barnen, den yngre sov hela tiden, på min systerdotters tvåårskalas. Kärlek rakt igenom! Där emellan cyklade jag och tänkte att jag skulle börja svära. Vad nu det skulle vara bra för. Men jag kände mig ledsen. Jag skulle vilja få höra att allting är bra någon gång. Cyklade hem till mannen. Han är det bästa val jag gjort. En kaffe med honom och livet blir ljusare. Sen hjälper så klart promenad med föräldrarna, pepp-sms från systeryster och en semmeltårta, som någon lämnat utanför vår ytterdörr, till. Imorgon fortsätter sportlovet.



Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails