söndag 6 januari 2013

Om åtta veckor

På ett vis har detta jullov inte varit särskilt märkvärdigt. På ett annat sätt helt fantastiskt. Jag har känt mig så ledig. En avgörande faktor var nog att mannen varit ledig större delen av lovet med. Med en vardag där det hör till vanligheten att vi möts i dörren, så är flera lediga dagar tillsammans lyx. Sedan samverkar det att barnen sovit liiite längre på morgonen. Men nu är det dags att ställa klockan. Inte direkt sugen, men väl på plats kommer jag tycka det är skoj! För ett år sen började om att jobba efter min föräldraledighet. Jag minns att det kändes som en varm kram att komma till jobbet. Jag önskar att alla skulle få känna så. För 10
år sedan, tadaa, gjorde jag min första arbetsdag på skolan. Ojojoj. Jämfört med det så känns morgondagen som en bit av en kaka. Snart är det sportlov!



Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails