onsdag 13 februari 2013

Alla hjärtans dag 2013

Alla hjärtans dag imorgon och jag målar naglarna svarta. Inget samband förutom att det röda, till den dagen mer passande färgen, nagellacket var slut. Imorgon kommer vi klippa pappershjärtan och jag kommer säkert skriva "Glad alla hjärtans dag" på tavlan så att de söta ettagluttarna kan göra de finaste korten. Sen ska vi åka skidor och fika. Sitta på matteföreläsning. Hämta lätt förkylda barn på förskolan och snabbt, smidigt och enkelt få till en middag med ett grinigt barn på armen. Det andra barnet mutas med film. Sen säkerligen rätt hyfsad middagsfrid. Bolibompa. Pyjamas. Tandborsten yeah, yeah, yeah. Läsa bilbok. Jeeeep, Audu, weowe. Läsa Emil. Gud som haver. Fria böner av bröderna. Ner i sängarna. Släcka lampan. Dom somnar till slut. Mannen kommer hem. Jag åker iväg på planeringsträff. Poff. Dagen nästan slut. Jag och mannen möts sedan på varsin kudde. Kostar kanske på oss en puss och en god natt. Det var den alla hjärtans dag liksom. En vanlig dag. Med hjärtan.



1 kommentar:

Anonym sa...

Och det fina i det hela är att ni har varandra. Blir tårögd när jag läser inlägget, kommer att tänka på att denna "vardagstrall" som man vissa dgr tycker är både besvärlig o tråkig, är vad man längtar efter när man inte har den. Så rika ni är! Så rik jag är! Och så har ju du o jag varandra också, fantastiskt. Ha en fin alla hjärtansdag kära syster! Kram mary

Related Posts with Thumbnails