tisdag 5 februari 2013

Samla på sol




Följde med Aron på simskola eller badskola kanske man ska kalla det. Snacka om energikick! Som han sprudlade! Han verkar tycka det är superskoj trots att han på samma gång ser lite skraj ut inför
de olika momenten som tränas. Att sedan personalen ägnar extra mycket tid åt pojken som ibland har svårt att hitta balansen, gör mig varm om hjärtat. Ibland blir det så tydligt att man valde rätt. Hämtade sedan upp Elia på förskolan. En personal från en annan avdelning är det som möter oss. Medan jag klär Elia säger personalen "jag måste kolla hur gammal han är, han har ju inte fyllt två än. Han säger så mycket och är så rolig att prata med." Den personalen visste nog inte vilken uppmuntran dom orden var för just den här mamman. Han pratar. Säger ord. I lördags hälsade jag på mina föräldrar och farmor. Vädret var sagolikt. Då tänkte jag "jag samlar på sol". För det är ju det man måste göra. Lagra det inom sig. Plocka fram vid behov. Sol. I form av en vacker vinterdag. En lycklig pojke i simbassängen. Fina ord från förskolepersonalen. Sol ute. Sol inne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det Tomten som kör skotern? :-) /Linda S

Familjen Hallman sa...

Så underbart, varm i hjärtat!!

Related Posts with Thumbnails