torsdag 6 maj 2010

Höja ribban

Igår var jag på biblioteket för att låna lite kompletterande litteratur till min rapport. Där bland pärmarna såg jag boken som jag trodde att jag lämnat igen och som biblioteket inte trodde att jag lämnat igen. Upprättelse! Bakom mig i stora röda fåtöljer satt ett gäng skräniga tonårsgossar. En liten söt blond tjej kom fram till dem och började prata. En av killarna hade så grymt vidrigt vokabulär att jag nästan var på väg fram. Tjejen berättade att hon varit och ridit på en häst och var så glad för det. Killen drog en förklaring varför tjejer tycker om sånt. Vill inte smutsa ner min blogg med dom ord han använde. Sen bara fortsatte det. Tjejen kommenterade inte det utan pratade vidare om vad hon gjort. Malandet av killen tog aldrig slut. Det var olika grova ord om det kvinnliga könet och sedan började han berätta om sina tarmars verksamhet och doften utav det. Vem bryr sig? Var är humorn i det? Jag tror inte att det handlar om att han är 15 år. Han kunde lika gärna vara 45 år. Jargongen finns i alla åldrar och det STÖR! Respektlöst.

Jag gick till lånedisken och lånade mina böcker. Hämtade ut en bok som jag reserverat. Mia Skäringers. Bibliotekarien log. Undra om tonårskillen läst den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle ha sagt till idioten! Kram syrran

S sa...

Du hade blivit min hjälte om du hade sagt till honom!! Men du är min hjälte ändå.

Related Posts with Thumbnails