måndag 3 maj 2010

Svart kaffe

Dagens första pass avklarat. Sitter nu med en kopp kaffe. Svart kaffe. Har lånat boken "Kärnfrisk familj" på bibblan. Handlar om en dansk familj som la om sin kost på ett rätt drastiskt vis. Dom har också tittat på vad dom har runt omkring sig. Plastprodukter, tryck på barnens tröjor, schampo, deo och massa annat som är giftigt på olika vis. Googla "kärnfrisk familj" så kan ni läsa mer om ni vill. Det drastiska jag gjorde i helgen var att sluta med mjölk i kaffe och te. Någonting säger mig att min mage uppskattar det. Jag köper inte allt som det står om i den där boken och jag är inte beredd att sluta äta socker exempelvis. Skulle dock önska att jag kunde hejda mig i vissa sammanhang. För jag tycker att middagen är så mycket godare om jag inte proppat i mig lösgodis hela eftermiddagen. Jag skulle vilja bli bättre på att välja ekologiska och närproducerade produkter. Man måste själv sätta ribban. Vad får styra matinköpen? Att det ska vara billigt? Att det ska vara ekologiskt? Att det ska gå snabbt att tillaga? Vissa saker sker av ren automatik. Det kan vara rätt klokt att stanna upp ibland och fundera. Bara man inte stannar för länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går bra att sluta med socker i kaffe - bara man får dricka på bit nån gång...:) /F

S sa...

Jag som precis börjat med mjölk i kaffet! Fast bara på jobbet iofs.

Related Posts with Thumbnails