söndag 23 maj 2010

Tack för hjälpen

En mindre grej struken på att-göra-listan. Fixat ändringar på min rapport, skrivit ut den och nu väntar den i hallen på att postas. Det är spännande att flytta och samtidigt lite vemodigt. Jag har ju tyckt om den här lägenheten. Det har varit mannen och mitt första gemensamma hem. Minnen i varje hörn ungefär. Nu ska vi flytta till ett hus med mer hörn och då borde det ju bli mer minnen också. Eller hur? Har av olika människor blivit erbjuden olika slags hjälp runt flytten. Idag var det två som anmälde sig som frivilliga städerskor. Så lätt det är att säga: "Nä men det är lugnt, vi klarar det." Vi klarar det säkert, men när det nu finns villiga, vänliga själar så kan man slänga duktighetskepsen i källsorteringen, koka kaffe och välkomna hjälpen. Sagt och gjort (eller rättare sagt sms:at och gjort), på torsdag kl 19 trillar en liten städarmé in. Jag står för kaffet, det räcker till dig också.

2 kommentarer:

Philip sa...

Jag ser fram emot att få kliva in i huset och titta!

Anonym sa...

Ang städhjälp: Hadd ja int sä ont...;) /Sis

Related Posts with Thumbnails