lördag 20 november 2010

Day 6 - Your day

Lite information för att underlätta för läsaren: Vi är hos mina föräldrar i helgen och tiderna är ungefärliga.

07.50 Vaknade. Tyckte det var mörkt. Trodde det var natt, men kände mig tio-i-åtta-pigg. Kollade klockan. Kollade in dom som låg och sov bredvid mig i bäddsoffan. Sonen och mannen. Dom finaste!
07.52 Hade jag nog rört mig tillräckligt så att övriga i sängen slog upp ögonen en stund. Sen slumrade vi vidare i kanske en halvtimme. Tack Gud för en snooze-son!
09.00 Kaffe, gröt och tidningsläsning i mina föräldrars säng. Alla deltog inte i alla aktiviteter.
10.02 Melodikryss och frukost.
11.10 Gick jag och sonen en trappa upp och hälsade på mina farföräldrar.
11.30 Promenad i det härliga vinterlandskapet.
12.30 Lunch
14.00 Anlände ett par vänner till mina föräldrar som skulle stöpa ljus tillsammans med dom idag. Fika.
14.30 Följde efter sonen i hans äventyr samtidigt som det stöptes ljus.
17.30 Middag med efterföljande kaffe
18.30 Doppade lite blivande ljus, men fick avbryta mitt engagemang eftersom sonen attackerade ljusstöpningsanläggningen.
19.00 Gav sonen gröt och påbörjade nattning.
19.30 Tog med sonen till TV-soffan och såg Postkodmiljonären. Sonen somnade i sin pappas famn. Jag satt kvar i soffan till 21.30. Åt godis och drack glögg. Somnade nästan.
21.40 Duschade. Nu sitter jag och mamma i köket vid varsin datorn. Återstår bara att ta en järntablett och borsta tänderna.

Vilken dag alltså! Slöhetens lampa har lyst! Så härligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker jag också!/Änglamodern

Marcus sa...

Saknar den där doften av stearin (och även doften(?) av er).

Related Posts with Thumbnails