onsdag 3 november 2010

Fotografiskt minne?

Som vanligt när jag hänger i huvudstaden så har jag ingen kamera i min närhet. Kanske lika bra. Jag är med om så mycket trevligt så jag har svårt att hänga med. Hur skulle jag hinna fotografera också? Jag som annars är en sms-nörd och svarar på en gång, kan nästan missa att läsa och svara på sms jag får. Ytterst ovanligt. Idag har varit en späckad dag. Utnyttjad till max. Frukost vid Globens fot med en av Stockholms finaste. Eller kanske världens. Vet ni att man åker gratis buss i Stockholm om man har barnvagn? Det hade jag glömt bort, men blev glatt påmind idag. Så vi har åkt buss. När nöden krävde även tunnelbana. Stockholm har många fina människor och idag har jag haft förmånen att umgås med en handfull av dom. Plus en liten bebis. Efter frukosten blev det Söderhäng, med ett uppskattat besök på Johan och Nyström. Sedan middag på Grand Hotell. Frågade om dom kunde värma barnmaten jag hade med. Gick bra. Servitören kom tillbaka med maten och finservisen till sonen. Äntligen don efter person! Tillbaka i veckans hem. Har fått dricka gott kaffe och god glögg. Ska snart tacka för mig. Imorgon väntar frukost hos en annan favorit i mitt liv. Jag längtar. Efter det lunch hos svägerskans syster som toppas med shopping. Låt kreditkorten nötas!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Antar det sista var för mig...? The Skyhawk

S sa...

OJ! Hinner man så där mycket när man är föräldraledig? Verkar trevligt.

Middag på Grand. Rekommenderas det?

Miriam sa...

S: Mysigt att sitta i fåtöljer, fin miljö och trevlig utsikt. Kanske inte blev en fullpott tillsammans med sonen dock... Tror det passar bättre i vuxet sällskap.

Familjen Hallman sa...

"Låt kreditkorten nötas!" Miriam, du är min favorit!!!

Related Posts with Thumbnails