måndag 22 november 2010

Day 8 - A moment

Det är dramatik och stress när barn kommer till världen. Så är det. Det har jag ju sett på TV. Alltså jag menar innan man åker in till BB. "Panik, vattnet har gått!" eller "Jag känner barnets huvud!" Ni vet. Ni kanske också har sett det på TV? Eller till och med varit med om det in real life. För så är det ju för en del. Så var det inte för oss. Tror vi hann vara inne på BB tre gånger innan det var som dags på riktigt. Jag var inställd på stress och dramatik. Väskan var packad och coca-colan inhandlad.

När vi skulle in på BB för tredje gången förstod jag att det var på riktigt. Men allt var rätt lugnt ändå. Mannen hade jobbat på fredagskvällen, så vi åkte in när hans pass var klart. Gick in via akuten, eftersom det var sent var stora entrén stängd. Därinne satt personal av olika slag och tittade på Dirty Dancing. Väl uppe på BB hördes tonerna av samma musik, "For I have the time of my liiiife...". Vilket soundtrack till en förlossning! Nu fick vi ju åka hem igen eftersom det inte drog igång på riktigt förrän på söndagsmorgonen. Men kanske la detta ribban. För jag minns det, trots alla detaljer som jag utelämnar här, som en grymt positiv upplevelse där jag var inbäddad i trygghet. För personal som unnar sig att se "Dirty dancing" när dom har en lucka i schemat, kan ju inte göra annat än ett bra jobb!

1 kommentar:

Katarina M sa...

Haha! Vad härligt!

Related Posts with Thumbnails