torsdag 13 januari 2011

Är du tjock eller?

Jullovet är historia och skolvardagen har pågått i nästan en vecka. Vad är det första som kollegorna, på mitt ställe bara dom kvinnliga, snackar om? Jo, hur mycket det ätits under julen. Att "nu blir det inga kakor". Då jag hörde det suckade jag och tyckte det var en dum idé. Min mage ska ju liks bli större nu ändå. Hålla igen på slisket kan jag göra en annan gång. En del bara pratar. En del skakar pulverdrycker. Varför skakar man pulverdrycker när det ser ut som att man skulle behöva dricka grädde? Idag fyllde en av kollegorna 40. En annan kollega skulle baka tårta. Det skojades om att tårtan inte behövde vara så stor eftersom det bara är jag som äter sånt nu. Dagen kom, vi sjöng och hurrade för vår arbetskompis. Hur många åt tårta tror ni? Japp, hela bunten!

4 kommentarer:

Anonym sa...

tomma tunnor skramlar mest. mycket snack o liten verkstad. osv, osv. men sen är det ju också beklämmande denna viktfixering. varför kan vi inte bara få vara? kram från mary med kristallkronan.

S sa...

Ojdå.

Jag var till Friskis idag, imorgon blir det avskedsfika för en som går på pappaledighet på jobbet. Jag vet vem som sitter där först!

Anonym sa...

Jag håller på vetebullsdieten, alltså börja dagen med en vetebulle och livet återvänder. (Min syster tycker inte jag ska kalla det vetebullsdieten, men jag gör det ändå.)/Mor

Familjen Hallman sa...

Underbart!

Related Posts with Thumbnails