fredag 7 januari 2011

Fredagsmys på Söder

Sonen sover över hos sin farmor och farfar. Han har varit där hela dagen. När mannen hämtade mig från jobbet åkte vi förbi där för att hämta två slipmaskiner. Jag valde att inte gå in för att undvika eventuella tårar. Satt kvar i bilen istället. När ytterdörren öppnades såg jag honom sitta på golvet och leka. Jag fick ont i magen av längtan. Han har det jättebra där och det är jättebra att han och farföräldrarna får sova-över-vana. När det kommer till min son är jag inte så kaxig. Är kanske aldrig det i och för sig. Kaxig eller ej så har jag dock en bra fredagskväll. Jag och mannen har kollat ut en födelsedagslampa, delvis slipat sovrumsgolvet och sett På spåret och ätit massa godsaker. Nu fixar han med något som ska göra det mindre kallt i trappan och jag ska griljera en skinka. Årets spartips borde vara att fira jul i januari. Allt är på rea. För övrigt så är väl julen ända till påska. Eller åtminstone till fastan. Ska du fasta? Det finns mycket skit att rensa ut i livet. Inte bara i kroppen. Värt att fundera över.

5 kommentarer:

Marcus sa...

Fasta. Ja, det kanske man borde...

Miriam sa...

Ja, Marcus, vi borde snacka om det!

Anonym sa...

Underbart inlägg syster. Saknar dig! /Mary

S sa...

Det kanske är fasta jag ska börja med den 10:e, när det nya livet börjar. Kanske?! Den ska jag fundera på i 1,5 dagar.

Anonym sa...

Det är nog bra att ha bestämt sig innan man börjar vilka ens motiv är till att fast... Har hört det någonstans :) /Mitch

Related Posts with Thumbnails