tisdag 25 januari 2011

En bra tisdag

Idag fick jag beröm på jobbet vid två olika tillfällen. Av två olika kollegor. Sånt där riktigt beröm. Sånt där som jag behöver. Min arbetsmotivation är inte på topp. Inte för att det saknas grejer att ta tag i, tvärtom, utan för att det är så kort period jag jobbar det här gången. Lätt att tänka att "snart ska jag ändå vara hemma, det där behöver jag inte bry mig i". Men jag kan inte bete mig som en struts och stoppa huvudet i sanden. Det handlar ju om min arbetsmiljö också, om än för några fjuttiga månader. Så jag försöker vara med och kämpa. Idag såg några det. Dom där orden satt så bra! Kanske satt dom så bra att dom fyllde mig med energi. Ikväll har jag förvånat mig själv. Bakat två sorters matbröd och en laddning semlor. Nu sitter vi, främst mannen, med massa tråkpärmar utspridda över matbordet och försöker organisera vår tillvaro. Välmående är en bra sammanfattning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga du! Så bra att du baka,
så kan man få smaka./Kram Mor

S sa...

Duktiga du! Ja mannen också -för pärmjobb är hemskt!

Familjen Hallman sa...

Beundransvärda människor - vad ni är duktiga!! :-)

Skruvarna till spjälsängen är nu inhandlade och ni får dem i helgen ;-) Kram

Related Posts with Thumbnails