söndag 2 januari 2011

2011 hoppas jag...

... att jag ska bli tvåbarnsmamma

... att jag ska säga nej till saker så att jag kan säga ja till min familj

... att jag ska förverkliga fler av dom idéer som jag har inom mig

... att jag ska läsa mer

... att jag ska fota lite mer

... att vi fortsätter tycka det är kul att fixa med huset och att trädgården får sig en ansiktslyftning

... att mannen får ett utvecklande jobb

... att glädjebeskeden får vara det som dominerar

Igår kväll när vi la oss pratade vi om våren. Vi längtar båda efter vårt andra barn supermycket. Barnet innebär dock att vi får mindre inkomst. Att leva kostar inte mindre. Vi måste vara sparsamma och utnyttja dom slantar vi har väl. Tungt? Nja, mer utmanande tycker jag. Efter det samtalet sa jag till mannen: "Visst har vi det bra?" och han svarade ja. Så vill jag att det ska vara även i slutet av detta år. Omständigheter till trots. Känslan att vi har det bra och kärleken till varandra. Det bästa och viktigaste.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så rätt så.../mf

Related Posts with Thumbnails