onsdag 8 juni 2011

Kanske dags att sova naken (med blöja för vissa förvisso)

Lite sömn igår belönades idag med att vi kunde öppna skjutdörrarna i uterummet. Plötsligt var det möjligt att vara där utan att bli kläckt. Det blev för övrigt mina foppaskor förra sommaren. Någon annan som varit med om det? Ikväll gick vi till en vän som bjöd på födelsedagsfika i sin mysiga trädgård. Jag sa flera gånger att "så här varmt brukar vi inte ha ens när det är som varmast på sommaren". Den härliga utomlandskänslan infann sig. Som den välplanerade och genomtänkta modern som jag är, hade jag naturligtvis packat med pyjamasar till gossarna och även tandborste till den av gossarna som har tänder. Gossen utan tänder, som jag klätt på finskjortan, somnade innan vi lämnade hemmet och vaknade när vi kom hem igen. Sov gott i vagnen och ingen såg hans skjorta. Pyjamasen låg orörd i väskan. Gossen med tänder fick sina tänder borstade under mild protest och pyjamasen togs på. Det är ju så praktiskt när småbarnen somnar i vagnen så att man bara kan lyfta in dom när man kommer hem. Tandgossen satt spikrakt upp i vagnen hela vägen hem och kommenterade vareviga fordon. Så kan det gå. Åsså det där om att bli kläckt. Mannen har varit och lånat en fläkt av sina föräldrar. Är visst närmare kokpunkt på övervåningen där våra sovrum ligger. Tror jag skippar flanellnattlinnet ikväll. Pojken som har borstat tänderna ikväll ligger i en onepiece. Han kan ju brås på sin mors morfar Leopold. Han stängde ute både kyla och värme med x antal lager långkallingar. Kanske funkar det på samma vis med snobbenpyjamas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gilla, gilla, Snobbenpyjamas! /Morran

Familjen Hallman sa...

Å vilken trevlig kväll ni verkar ha haft. Fika i trädgård hos vänner slår det mesta.

Sommaren är på väg - tusen möjligheter till fler fikaträffar Kanske vi tar en på fredagkväll? :-)

Related Posts with Thumbnails