måndag 27 juni 2011

Och hela tiden dessa fina människor som omger mig

Idag har vi varit hos tant doktor och tant sjukgymnast med äldste sonen. Samtalet blev svårsmält. Tankarna är en blandning av jag vet inte vad. För vad ska jag tänka när dom inte vet men man kan ana att det kanske är någonting och troligtvis det. Typ så snurrigt och glasklart. Återbesök i september då lillAron blivit 2 år. Helt plötsligt vill man bara sitta och kramas hela familjen. Att man ska behövas skakas om för att kunna se vad man har. Det kunde ha varit värre. Världen har inte rasat samman. Det blev bara lite molnigt. Dagen har inte endast innehållit magklumpskapande grejer. Detta trevliga har också hänt:
  • Elia vaknade kl 05.30 (somnade vid 21.00)
  • Vi har fyndat second hand-grejer. Utemöbler, ett gammalt arkivskåp från Polisen eller någon annan rättslig instans(har etiketter där det står "förundersökningsprotokoll" och "liggare över arrestanter") och en snickarbänk. Jag utgår från att våra söner kommer att vilja snickra sig genom sin barndom.
  • Solen har värmt oss.
  • Glassen till eftermiddagskaffet var mycket god. Bulleribär tror jag den hette.
  • Blev bjuden på middag till goda vänner som tyckte att jag behövde annat att tänka på. För att toppa det lyckades mannen lämna sin arbetsplats under sin rast och äta middag med oss.
  • Sönerna sover i sina sängar och jag ska lyssna på reprisen av Sommar.

3 kommentarer:

S sa...

Men KRAM på dig!!!

Anonym sa...

Det är ju så att man undrar vad det är med lille storebror. Tänk vad ett moders hjärta kan oroas. Hoppas verkligen att det är något övergående... Ber en bön och tänker en tanke! /charlotta

Wildärtan sa...

Håller med Charlotta. Kramar till er alla, ni finns nu med på vår bönelista:-)

Related Posts with Thumbnails