söndag 12 juni 2011

Vad är väl en bal på slottet?

När det är varmt måste man tänka på att dricka mycket. När man ammar måste man tänka på att dricka mycket. Dom där två tankarna missade jag nog. Vi har haft ovanligt varmt de senaste dagarna. Vi har i stort sett bara varit hemma. I värmeböljan. Varmt ute och inne dygnet runt. Sovit just under taket. Tills kroppen sa ifrån och vi insåg att det var dags att flytta ner någon våning och sova där. Min mage pajade i torsdags. Kändes bättre i fredags. Lördagen blev ett bakslag. Tur att några fina vänner var på besök i staden och kom med chips (som visst ska vara bra) och vätskeersättning. Plus att dom tog med Aron på lite trevligheter. Jag och mannen hade sett framemot att sitta i uterummet på senkvällen under den ljuva sommaren och dricka något gott. Igår satt vi där med varsitt glas vätskeersättning. Livet på en pinne. Idag börjar formen återvända. Jag känner mig ändå lite snuvad på finvädret. Varför besökte jag inte någon som bor med strandnära läge? En stilla sjöbris hade säkert gjort susen. Men jag är inte bitter. Och inte solbränd heller.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails