tisdag 21 juni 2011

Tofsträsket

Där befinner jag mig. Ni vet när det snyggaste du kan bli i håret är att sätta upp det i en tofs. Om du nu inte har frisyrfixarkompetens. När jag ser någon i en kortklippt frisyr kan jag tänka att så där skulle jag vilja se ut. Sedan ser jag någon med långt svallande hår och då tänker jag att jag kanske borde spara ut håret ändå. Har inte tagit mig till en frisör på evigheter. I påskas fick jag nog. Mamma, som klippt till en och annan, fick ta sig an mitt hår. Jag klippte lugg. Skönt med förändring. Men nu är jag där igen. I tofsträsket. Min favoritfrisör, förutom mamma då, ska till USA i sommar. Lovande. Då kanske hon kan klippa mig som Jennifer Aniston när hon kommer hem. För övrigt finns det någon som hittat till min blogg genom att söka "fördelar med att ha lugg". Fint att jag kan bidra med något ute i cyberspace.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails