tisdag 16 augusti 2011

Att dra nytta av reklambladen

I fredags hade vi ett litet kräftkalas hemma hos oss. En impulsgrej efter jag att bläddrat igenom reklamhögen tidigare under veckan. Det blev en helkväll i uterummet. Vi fick uppleva pensionärkuvösens fördelar. Vännerna som skulle komma på besök ville gärna bidra till ätandet och hade med sig västerbottenspaj och vinbärspaj. Uppskattat. Själv hade jag svängt ihop en yoghurtpannacotta med rabarberkompott. Och bakat bröd. Och tryckt ut falukorvstjärnor som Aron åt. Något av det mest fantastiska var att en av vännerna hade med sig partyhattar. Jag hade bara skojat om det innan, att han skulle göra sådana och ta med. Han tog skojet på allvar. Sånt är bra ibland. Egentillverkade och, som vi skulle säga inom skolan, individanpassade hattar. Jag fick strössel på min(som Aron sedan åt upp), mannen fick ett visst sorts apple och Aron fick ett flygplan. Sånt där blir jag rörd av. När någon gör något som egentligen inte är nödvändigt, men som ändå gör hela skillnaden. Den här kvällen hamnar lätt på sommarens tio-i-topp. Och till er som gärna hade sett en familjebild med hattarna på säger jag bara tyvärr. Vi bär minnet i våra hjärtan istället. För allas trevnad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara sötis Aron! Mormor längtar efter han.

S sa...

ÅH! Party-Aron!

Related Posts with Thumbnails