måndag 29 augusti 2011

Ledigt föräldraledig

Nu är det höst. I den här lediga familjen märks det inte så mycket skillnad. Fast vi hoppas så klart på att vi snart inte är så lediga längre. Inte en av oss i alla fall. Alla andra har ju höst och det påverkar även oss. Almanackan fylls med träffar av olika slag. Saker som måste göras. Och vips var det inte lika ledigt längre. Ikväll bestämde jag mig för att vara lite mer noga med vad jag väljer att göra när jag har chansen att välja. Mycket av tiden sväljs upp av måsten och anpassningar till andra. Men all tid behöver inte vara det. Ibland kan jag faktiskt bestämma själv. Är det där något jag vill eller gör jag det bara för att jag tror att någon annan kanske eventuellt tycker att jag ska göra det? Typ hänga på en fikaträff, gå på svampjakt, vara med i bokcirkel, simma på badhuset. Ja du fattar. På tal om att vara ledig så har jag bestämt mig för att läsa en distanskurs i höst. Så här en vecka före kursstart är jag laddad. Första boken ligger på sängbordet. Nu återstår det bara att se om jag kommer att öppna den.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails